הלילה בחצות: מעמד 'הסרת הקפידות' בראשות גדולי ישראל

אבי יעקב No Comments on הלילה בחצות: מעמד 'הסרת הקפידות' בראשות גדולי ישראל

מעמד 'הסרת קפידות' כהוראתו של מרן שר התורה, הגר"ח קניבסקי זצוק"ל, יתקיים הלילה בחצות ערב יום הכיפורים, בבית החיים בבני ברק, על ציונו הקדוש של מרן החזון איש זצוק"ל, אחרי שעות לימוד בתענית דיבור בכוללי 'רינה של תורה' ובברכת גדולי ישראל שליט"א | כנסו למסירת שמות

מעמד התפילה בשנה שעברה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תכונה והתרגשות רבה בקרב כלל הציבור, לקראת המעמד נורא ההוד שייערך הלילה בחצות ערב יום הכיפורים, על ציונו הקדוש של מרן בעל ה"חזון איש" זצוק"ל בבני ברק, בראשות חבר מועצת גדולי התורה, מרן הגאון רבי שרגא שטינמן, בו יתפללו המוני לומדי רשת הכוללים 'רינה של תורה' למען אלו המבקשים להסיר 'קפידות' ומעכבים שנגרמו מדברים שבין אדם לחברו.

המעמד הנורא של 'בקשת מחילה' ברבים, ייערך על פי צוואת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זצ"ל, שהכריע כי התיקון לכל אותם אנשים שפגעו באחרים אך לא מצליחים לאתר אותם ולבקש את סליחתם, או אלו שיש להם ספק אם פגעו באנשים וזקוקים לישועה – הוא לקיים מעמד בקשת סליחה, מחילה וכפרה. ע"י תלמידי חכמים.

להצטרפות ומסירת שמכם כנסו כאן >>>

הסוגיה הועלתה על שולחנו של מרן שר התורה זצ"ל לפני מספר שנים, כאשר ראשי 'רינה של תורה' עלו למעונו ושטחו בפניו את התופעה הכאובה של המוני מצפי ישועה החוששים ש'קפידה' של אחרים שנפגעו מהם, בכוונה או שלא בכוונה, היא מעכבת את הישועה, כדברי המשנה: "עבירות שבין אדם לחבירו, אין יום הכיפורים מכפר, עד שירצה את חבירו".

מרן הגרח חותם על המכתב בשנה שעברה

באדיבות המצלם

מרן הגר"ח התייחס לעניין בכובד ראש, והכריע בעניין וחקק זאת בכתב ידו לדורות: "הנה עניין קפידת בין אדם לחבירו הוא מן החמורות שאחז"ל (יומא) 'אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חבירו', והרבה פעמים הוא סיבה לעכב תפילתו של אדם וטובתו שיש עליו קטרוג מצער ובושת חבירו שלא פייסו". בהמשך כתב: "ע"כ יש לחזק מה שעושים 'רנה של תורה' לקיים מעמד בקשת מחילה וכפרה לאותם הזקוקים לישועה ובעז"ה תקובל תפילתם ויזכו לישועה בזיווגים הגונים, בזש"ק, בפרנסה ובכל הנצרך".

להצטרפות ומסירת שמכם כנסו כאן >>>

בימים האחרונים ישנם פניות רבות למוקד של 'רינה של תורה' לבקש שיזכירו את שמם במעמד שיתקיים לאחר כמה שעות של לימוד ברציפות ותענית דיבור של לומדי רשת הכוללים, כהוראותיו של מרן שר התורה זצ"ל, וכפי שראש ישיבת 'אורחות תורה' מרן הגאון רבי שרגא שטיינמן ציין במכתבו: "בזמנו נשאל מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל אם ראוי שלומדי רשת הכוללים 'רינה של תורה' אחרי כמה שעות של לימוד ברציפות בתענ"ד יתפללו על התורמים לכוללים שה' יגרום שימחלו להם על הקפידות וכדברי הגר"א וחובת הלבבות 'להתפלל שיכניס לנפגע רצון ואהבה עד שימחול והוטב בעיניו'".

הכניסו את שמכם כאן >>>>

ותגיעו גם אתם נקיים ליום הקדוש ותזכו שיפתחו לכם שערי תשובה וישועה.



0 תגובות